Hoe herken je een goede leverancier in de voedselbranche?

In sommige gevallen is het erg lastig om te kiezen tussen allerlei verschillende leveranciers in bijvoorbeeld de voedselbranche. Kies je dit keer voor Luiten Food of kies je toch voor een andere leverancier? Het is begrijpelijk dat je deze keuze niet één, twee, drie kan maken. Toch is het enorm belangrijk dat je wel de goede leverancier kiest voor jezelf en voor jouw bedrijf. Het is daarom belangrijk dat je goed kan herkennen welke leveranciers in de voedselbranche goed zijn voor jou en jouw bedrijf. Hierdoor worden drie verschillende punten aangeduid en toegelicht die belangrijk zijn om goed door te nemen wanneer je een leverancier wilt kiezen in de voedselbranche. Lees daarom zeker de volgende herkenningspunten voor een goede leverancier in de voedselbranche.

Kwaliteit staat op nummer één

Ten eerste is het uitermate belangrijk dat de kwaliteit die de leverancier levert op de allereerste plek staat. De kwaliteit moet namelijk hoe dan ook goed en betrouwbaar zijn. Het is daarom enorm belangrijk om de kwaliteit van de leverancier na te gaan en goed te checken. Zo lees je bijvoorbeeld op de website van Luiten Food dat zij het waarborgen van de kwaliteit enorm belangrijk vinden én zij vinden dit een van de belangrijke aspecten in hun bedrijfsvoering. Daarnaast is het altijd belangrijk om de verschillende kwaliteitsnormen te checken en de verschillende hygiënecodes. Wanneer de normen en codes goed zijn, kun je erop vertrouwen dat je een veilige en betrouwbare leverancier hebt,. Houd dit dus altijd goed in de gaten.

Persoonlijke service is belangrijk

Ten tweede is de persoonlijke service die een leverancier geeft enorm belangrijk. Het is daarom belangrijk een leverancier uit te kiezen die op alle gebieden de juiste persoonlijke service kan geven en uit zichzelf ook oprecht biedt. Je moet hierbij denken aan verschillende persoonlijke contactmomenten, het ruime assortiment en de verschillende makkelijke en flexibele mogelijkheden om te bestellen. Het is belangrijk dat de leverancier paraat staat om de bezorging netjes en beleefd bij jou af te brengen op het moment dat voor jou en jouw bedrijf uitkomt. Hierdoor creëren veel leveranciers ook een relatie met hun klanten omdat ze simpelweg naar de klant zelf omkijken. De leverancier moet elke klant als een unieke en eigen klant zien en niet als een nummertje.

Kijk naar het maatschappelijk verantwoord ondernemen

De afkorting MVO staat voor de drie woorden: maatschappelijk verantwoord ondernemen. Een leverancier in de voedselbranche moet een positieve bijdrage leveren aan de hele samenleving. Hierbij wordt er vooral gedoeld op de planet, people en profit aspecten. Denk hierbij aan het feit dat duurzaam ondernemen steeds belangrijk en hipper wordt. Het verminderen van de ecologische voetafdruk wordt steeds doelmatiger. Daarnaast is het belangrijk dat een leveranciers maatschappelijk verantwoord kan ondernemen omdat de producten van de leverancier aan verschillende ethische- en kwaliteitseisen moet voldoen. Hoe herken je dus een goede leverancier in de voedselbranche? Focus vooral op de kwaliteiten die de leverancier te bieden heeft, kijk naar het aanbod aan persoonlijke service van de leverancier en de afkorting MVO.